Installation


"KUNST PÅ VANDET"

 

KUNST PÅ VANDET

 

Albertslund. 1986. 
Bemalet træ. 34x3x2,7 m.
Albertslund. 1986. 
Bemalet træ. 34x3x2,7 m.
 

KUNST PÅ VANDET

 

 

KUNST PÅ VANDET

 

Albertslund. 1986. 
Bemalet træ.
Udsnit.


"NAKSKOVSTIGER"

 

 

NAKSKOVSTIGER

Nakskov. 1986 Bemalet træ. 10x1,5x3 m.

 


"MASTESKOV"

 

 

Peblingesøen. 1987. Nat. 
Bemalet træ, plasticrør, og stålwire. 20x20x12 m.

 

 

Mast Forrest 20x20x12m

Peblingesøen. 1987. Dag. 
Bemalet træ, plasticrør, og stålwire. 
20x20x12 m.


"THE MULTIPLICITY OF X"

 

1987. Bemalet træ. 
5x3x2m. 

Thr Multiplicity of the X, 3x5x2m, 1987


The Multiplicity of the X, 35x6x045 m, 1987

1987. Bemalet træ.
6x3,5x0,45 m. 

"Green landscape". 1987. Bemalet træ.
5,7x3,5x0,17 m.

Tilhører Statens Kunstfond


The Multiplicity of the X, 3,5x5,7x0,17 m, 1987


The Multiplicity of the X rød, 3x5x2m, 1987


1987. Bemalet træ. 
5x3x2m.

1987. Bemalet træ.
6x3,5x0,45 m.


The Multiplicity of the X, 35x6x045 m, 1987


"WHERE THE GRASS GROWS"

 

Where the grass grows, 7x27x1 m, 1988

 1988. Bemalet træ. 7x27x1 m. 

1988. Bemalet træ. 7x27x1 m.


Where the grass grows, 7x27x1 m, 1988


Where the grass grows, 7x27x1 m, 1988


1988. Bemalet træ. 7x27x1 m.


"SANDSLOTTE"

 

Model til sandslotte, 60x100x15 cm.

Model til "SANDSLOTTE" 1993
 60x100x15 cm.

Udsnit af "SANDSLOTTE" 1993-94
 Total areal 360x600 cm.


Model til sandslotte, 60x100x15 cm.

 

SANDSKLOTTE Vejle Kunstmuseum

 

Vejle Kunstmuseum 1994

 

Byen som billede.

Når virkeligheden bliver sort følger billedet med,
når billedet bliver sort følger virkeligheden med.

Den fortabte by fortoner sig i fortiden og
fremstår som billede på naturens kraft.

Den fortabte by forsvinder på den ene side
i bjergene og opløses på den anden side.

Den fortabte by fortæres af sort
og orange og grønt og overmales af sort som natten,
af orange masse og grønt, som ændrer billedet.

Den fortabte by er som sandslotte, der forsvinder
i havet, når det kommer.

Den fortabte by er malet i planer, der ikke
kan mødes, men eksisterer samtidigt, som
tegn på forskellige verdener.

Den fortabte by er billede på en proces, som
ligner det at flytte grænser for det, der er
umuligt, men virkeligt i tankerne.

Den fortabte by krakelerer som maling
og bliver holdt sammen af billedet.

Når den fortabte by mistes af syne
bevæger den sig ind i forestillingsverdenen
som egen eksistens.

Merete Barker

Oktober 1993